Červen 2009 EBRO

Je nedělě 31.5 a mi jedem na Ebro na sumce . Přijíždíme na letiště, kde se setkáváme s našimi klienty, kteří si objednali naše průvodcovské služby na lovu sumců na rio Ebru. Jedeme ve složení  Pavel alias Strakoš, Pavel alias Bidlo – asi pro svých 210cm výšky , Zdeněk a já. Po krákém odbavení nasedáme na  palubu  letadla, které nás dopraví  do rybářského ráje. Ve Španělsku dostáváme teplotní šok , když nás vítají teploty kolem 35 stupňů. V půjčovně máme domluvené auto, tak není žádný problém a vydáváme se na cestu k naší vile cca 250km. Ještě dodávám, že půjčení auta ve Španělsku stojí kolem 150 – 250 eur na týden, podle velikosti.

Po necelých 3 hodinách jízdy  konečně vidíme naší základnu. Následuje nezbytné kafíčko na terase,  u kterého se dozvídáme čerstvé informace o počasí a rybách. Voda za poslední týden opět stoupla o 2 metry ,a tak trávy jsou plné kaprů ,ale sumci prý berou na bojky  a začínají jít i na pelety. Po krátkém odpočinku jedeme pro naší krasavici, kterou máme zaparkovanou u našich kamarádů ve vedlejším kempu. Míjíme sady meruněk a neodoláme si utrhnout . No řeknu, že nic lepšího jsem ještě nejed dávám za pravdu, že to co se u nás prodává je opravdu „brak“. Z místního ovoce je opravdu cítit sluníčko.

Rybolov sumců na Ebru, průvodci, rybářské pobyty, rybaření  Rybolov sumců na Ebru, průvodci, rybářské pobyty, rybaření  Rybolov sumců na Ebru, průvodci, rybářské pobyty, rybaření

Druhý den ráno volíme lov na pelety a vyjíždky na vábničku. Přidává se k nám ještě kamarád a tak můžeme víc rozkrmit místo. Nastražujeme 6 sumčáků  a dále se bavíme lovem kaprů a lovem ouklejí. Ve Španělsku je opravdu veliký problém ulovit nástražku , která by měla kolem 40 cm ale oukleje chytáme velice úspěšně a tak vyjíždíme alespoň  na vábničku. Lovíme na dva pruty,Rybolov sumců na Ebru, průvodci, rybářské pobyty, rybaření z čehož  na jednom jsou rousnice a na druhým 3 oukleje. Záběry jsou pouze od ryb do 150 cm. Velkých ryb se pár zvedá , ale nástraha kterou máme, se jim zjevně nelíbí. Chtělo by to karase. Lovem na pelety se věnujeme 2 dny, ale bez výsledku.

Zjišťujeme , že na pelety nemá úspěch nikdo a proto měníme taktiku. Pro další dny je to jasný. Přes den nachytat nástražky a přes noc natáhneme trhačky. Vytahujeme naše „fídry“ a zkoušíme štěstí. Trvá to skoro celý den , ale přeci jen ztahujeme na naše lovné místo i menší kusy. No vlastně to jsou kapři 50 – 65 cm, za které by našinec na českých rybnících skočil jako vosa na bonbón. Lovem ouklejí se baví  Bidlo, který ač nerybář si počíná opravdu bravůrně  a stává se v tom doslova velmistrem a proto se můžeme přes den věnovat i vábně. Je to pořád stejný – ryby do 150 cm. Mi chceme větší. Večer máme 3 kapry, 1 karase a 1 plotici. Ploťku dáme na tyčovku, jednoho kapra na kamennou montáž a zbytek na trhačku do hloubky od 1,5 – 3 m.Místo pro náš lov volíme na hranách. Je vyvežíno. Ještě dát rolničky a můžeme netrpělivě čekat. U místního vínečka se bavíme o všem možným a přitom naše uši i oči ulpívají na naších prutech. První záběr přichází kolem 9 na ploťku.
 Je to sumeček kolem 120 – malej ale krásnej. Kluci viděj, že to funguje. Je to dobrý, nálada po prvních dvou dnech  se zlepšuje. Další záběr a sumík jen strhává jednoho z kaprů. Pomalu se chystáme ke spánku . Kolem půlnoci se ozívá rolnička a prut se ohýbá. Zásek. Ryba je větší  a po krátkém souboji,  Bidlo přitahuje sumíka kolem 170 ke břehu. Bidlův úsměv nám dává najevo, že je to dobrý. Do rána nám ještě jedna ryba zhrhává rybku.
Od rána opět chytáme nástražky a už daleko úspěšněji a tak večer můžeme opět nastražit. Ten večer dáváme 4 kapry a jednoho karase .Je krásný večer a  první záběr na sebe nenechá dlouho čekat.  Je to sumík asi 160 cm. Kolem 11  propadá šnůra , následuje rychlé domotání a prudký zásek. Je tam. Bidlo přebírá prut. Vychutnává si souboj a je vidět, že ryba je zase o něco větší. Po chvíli je u nás. Ryba kolem 180cm. Beru vylovovací kleště a  rychlým chvatem zajišťuji rybu. Rybu dávám na provaz ať si odpočine a můžeme udělat pár foto. Spokojený Bidlo ulehá. Na zbývajících  prutech rybky krásně cvičí. Dneska určitě přijde ještě další. Kolem 4 ráno se ohýbá prut a prudce zasekávám. Křičím na spícího Zdeňka. Z bivaku vylítne jako blesk a přebírá zdolávání fousáče. Na čele mu nabíhají žíly a já vím, že to bude „dvojka“. No konečně. Je to statný a výborně stavěný obyvatel hlubin. Odhaduji kolem 2 metrů. No ráno uvidíme. Po změření má Bidlova ryba 182 cm a Zdeňkova 194 cm.Po krátkém focení ryby pouštíme zpět do jejich rodného živlu. Během dne, chceme se Strakošem vyzkoušet troling. Na tento lov volíme pruty Oceanic Fighter 200-600g v délce 2,4 m, naviják Nomono 80 a šňůru KG WFT na 51 kg. Jako nástrahy dáváme woblery, které jdou od 2-4 m. Musíme je ještě trochu upravit, jako vyměnit kroužek a trojháky, které vydrží nápor ryby. Je to opravdu velice důležité, jak jsme se přesvědčili na vlastní kůži. Nastražujeme celkem 3 pruty a nástrahy pouštíme různě daleko od naší lodi a tím pádem prochytáváme větší vrstvu vodního sloupce. Pruty upevňujeme do speciálních držáků, které jsou nezbytnou součástí výbavy lodi určené na troling. Po pár metrech přichází první kopanec. Asi od kapra, kterého wobler pohladil po hřbetě. Následuje další, ale tentokrát ryba sedí. Že by zase kapr? Ne . Je to sumík. Ne velký , ale jsme spokojení. První vlašťovka nám udělala velkou radost.Dále brázdíme hladinu Ebra a postupně přicházejí další záběry od ryb do 150cm. Když objíždíme skálu, přichází prudký záběr na nejmělčeji umístěnou nástrahu. Ryba jde okamžitě pře brzdu. Je větší a souboj při tomto způsobu lovu je daleko tvrdší než u ostatních. PO chvíli se na hladině objevuje sumík.

Rybolov sumců na Ebru, průvodci, rybářské pobyty, rybaření

Jedem ke břehu, aby jsme ho mohli změřit a vyfotit. Protože jsme si zapoměli metr, rybu měříme podle prutu, který má 184 cm a sumík je o cca10cm  kratší. Není to kdovíjaký obr, ale souboj byl famózní. Mít na prutě dvojku na troling  – to by byl adrenalin. Pomalu se vracíme a zkoušíme tentokrát mělčiny kolem 5-6 metrů. Míjíme stromy, které trčí nad hladinu a náhle bum. Ryba už ve stojanu si bere nekompromisně dlouhé metry sňůry. Vyndávám prut. To je mazec. Ryba jede obrovskou rychlostí přímo do stromů. Brzdu dotahuji natvrdo, ale nic . Ryba jede dál. Brzdím rukou a rybu se daří otočit a náhle nic. Ryba spadla. Proč? Přitahuji woblera a nadávám si, jak jen můžu. Spodní trojhák jsem nevyměnil a to je fatální chyba , která mě stála rybu hodně přes 2 metry. Chybama se člověk účí. No nic jedem dál. Zase záběr, ale nekope jako sumík, co to je? U lodi se objevuje krásný candoš odhadem 85 cm.A není to poslední, jak se později ukazuje. Hned mám lepší náladu. Troling ve Španělsku opravdu funguje a je to bomba!

Do konce pobytu chytáme ještě pár ryb. Celkem jsme ulovili 12 fousáčů na trhačku, 25  na vábničku a 28 na troling. Naprostá většina ryb měla do 150 cm, ale bylo tam 6 ryb přes 170 cm z nichž největší měl 194 cm. Klienti, z kterých se stali kamarádi jsou  spokojení a plní dojmů se vracíme domů.
Díky slunné Španělsko!!
Michal Tiki

Partneři

Rybolov sumců na Ebru, průvodci, rybářské pobyty, rybaření Rybolov sumců na Ebru, průvodci, rybářské pobyty, rybaření Rybolov sumců na Ebru, průvodci, rybářské pobyty, rybaření Rybolov sumců na Ebru, průvodci, rybářské pobyty, rybaření CA World Fishing - rybolov, rybaření, rybářské zájezdy Rybolov sumců na Ebru, průvodci, rybářské pobyty, rybaření Rybolov sumců na Ebru, průvodci, rybářské pobyty, rybaření